Monday 2 May 2011

HIDANGAN KAMPUNG

Orang pergi bercuti sana sini, atau keluar makan-makan bersama keluarga.  Tapi kami semua hanya pergi ke kebun melihat pokok tanaman.  Di tepi cerun dekat sungai terdapat pokok paku.  Banyak juga pucuknya.  Jadi kami pun ambil dan bawa pulang.



Hari ini saya buat kerabu paku.  Memang sedap kerana bahan-bahan semuanya segar, termasuk pucuk paku.

Menu tengahari ini semuanya ala kampung saja.  Masak nasi putih, dadar telur, tumbuk sambal, dan goreng ikan masin.  Semua anak-beranak makan hingga kehabisan nasi!

9 comments:

KUYA said...

Salam Isara.
Saya juga suka masakan pucuk paku.

Anonymous said...

Aslmkm.
Hmmm, sedap tu! Kak G pun suka.

KERI said...

Salam Isara.
Nampak segar. Tentulah lebih enak tu!

CIKDAH said...

Aslmkm.
Aduh! Sedap ni!

WAK said...

Salam Isara.
Saya pun memang suka.

Ari said...

Salam Isara.
Berselera makan tu!

JAS said...

Salam kenal.
Tq kerana sudi ikut saya. Saya ikut balik.

ASAN said...

Salam.
Kat pasar sini mahal giler!

azi said...

Salam
Sedapnyer kerabu tu..tapi sayangggg..saya tak boleh makan..nanti angin satu badan....